De plaat (de losse beugel)


Je moet de beugel altijd dragen, ook/niet bij het eten. In het begin kun je last hebben van gevoelige tanden, veel speeksel in de mond en het praat een beetje lastig. Als je je beugel goed draagt gaan deze klachten snel over.

Als je aan je beugel moet draaien, doe dat dan precies volgens voorschrift.

Als je je tanden poetst moet je de beugel uitdoen. Dan poets je ook je beugel met je tandenborstel en tandpasta. Soms zit er veel aanslag op de beugel. Voor het intensief reinigen kun je Ecosym® of natuurazijn gebruiken.

Een beugel werkt alleen in de mond en niet in de broekzak!
Een goed behandelingsresultaat is voor een groot deel afhankelijk van jouw medewerking. Wanneer de beugel niet wordt gedragen zoals is voorgeschreven, dan kan de behandeling worden gestaakt.

Als je de beugel uit doet doe hem dan in je bakje.
Verbuigt er iets, is er iets scherp, of heb je een pijnlijke drukplaats: bel dan voor een tussendoor-afspraak en wacht daarmee niet tot je volgende afspraak!

Als je beugel kapot is, dan is het belangrijk om een afspraak te maken. Het is dan de bedoeling
dat jezelf komt en dat je de beugel én het gipsmodel waarop de beugel gemaakt is meebrengt.

Wanneer zijn we bereikbaar?


Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar van 8.40-10.00 uur, 10:30-12:00 uur, van 13.00-14.30
uur en van 15.00-16.00 uur op nummer 0522 – 26 04 04.