+31 522 26 04 04
info@orthodontistenmeppel.nl
Woldstraat 59, 7941 LG Meppel

Huisregels

  1. Tijdens het eerste bezoek aan de praktijk dient een geldig legitimatiebewijs meegenomen te worden. Wijzigingen in persoonlijke gegevens of verzekering dienen zo spoedig mogelijk aan de balie-assistente kenbaar te worden gemaakt.
  2. Bij binnenkomst meld je je aan bij de aanmeldzuil, zo weten wij dat je in de wachtkamer zit. Let op: indien je nog moet poetsen, dan graag eerst poetsen en vervolgens aanmelden.HJ20141107-23676043_4
  3. Bij aanvang van de orthodontische behandeling krijgt iedere patiënt een tandenborstel. Deze tandenborstel moet u zelf bewaren en altijd meenemen als je een afspraak bij ons hebt. Voordat je in de behandelstoel plaatsneemt, moeten de tanden gepoetst zijn. In de wachtkamer is hiervoor een goede poetsgelegenheid. Kom dus iets eerder dan de geplande afspraaktijd, zodat je rustig kunt poetsen.
  4. Telefoongesprekken voeren en/of muziek afspelen zonder oordopjes kan erg storend zijn voor bezoekers van de praktijk en het personeel, daarom is dit in de behandelruimtes niet toegestaan. De telefoon dient in de behandelruimtes uitgeschakeld te staan. Tevens is het verboden om (ongevraagd) foto’s te maken in de behandelruimtes. Dit om de privacy van (andere patiënten) te waarborgen.
  5. Van jou wordt verwacht dat de gemaakte afspraken worden nagekomen. Als je een afspraak vergeten bent of onverhoopt verhinderd bent, proberen wij zo spoedig mogelijk een nieuwe afspraak in te plannen. Houdt er echter rekening mee dat die nieuwe afspraak meestal niet buiten schooltijden gepland kan worden! Dit zijn namelijk de tijden die het eerste vol zitten in onze agenda. De eerste keer dat je een afspraak vergeet krijg je geen rekening. Mocht dit vaker voorkomen dan moeten we dit helaas in rekening brengen. Hetzelfde geldt voor te laat afgezegde afspraken, een controle afspraak dient minimaal 48 uur van te voren te worden afgezegd. Graag willen wij u verzoeken om lange afspraken, bijvoorbeeld voor het plaatsen of verwijderen de beugel, minimaal één week van te voren te verzetten.
  6. Beugelapparatuur is kwetsbaar en gaat helaas wel eens kapot. Om te voorkomen dat de beugelbehandeling vertraging oploopt moet kapotte apparatuur altijd gemeld worden, zelfs als er de volgende dag of op korte termijn een controle-afspraak gepland staat. Op werkdagen moet je dit telefonisch doorgeven, zodat wij voldoende tijd voor reparatie van de beugel in kunnen plannen. Als je dit niet hebt gemeld kan het zijn dat er een nieuwe afspraak gemaakt moet worden voor de reparatie van de beugel. In het weekend kan er alleen voor ernstige pijnklachten naar de spoedtelefoon gebeld worden (zie beugel EHBO). Deze spoeddienst is niet voor losse slotjes en losse banden.
  7. Ouders/verzorgers wachten in de wachtkamer. Hiermee willen we rust in de behandelruimte garanderen. Alleen bij de volgende afspraken mag er één ouder/verzorger meelopen naar de behandelruimte: tijdens het eerste consult, de planbespreking, documentatie (maken scan en foto’s), plaatsen van de beugel.
  8. Bij klachten kan de patiënt zich te allen tijde tot een van de medewerkers richten. Vrijwel altijd kunnen onduidelijkheden verhelderd worden of een oplossing voor de klacht worden gezocht.
  9. E-mail ter herinnering van je afspraak. 2 dagen voor de geplande afspraak krijg je via de e-mail een berichtje met tijd en datum van de afspraak. Mocht je dit ook graag willen, geef dan je mailadres door aan de balieassistente! Deze e-mail met afspraakherinnering is een service van Orthodontistenpraktijk Meppel. Aan deze e-mail service kunnen geen rechten worden ontleend. Je blijft zelf verantwoordelijk voor het nakomen van de geplande afspraak. De mail kan natuurlijk in de spambox komen of je niet bereiken als je mailbox vol zit.